Meydan Okuma 16 Gün 16 Yazı // 13



Çok güzel bir konuya gelmiş bulunmaktayız bu arada meydan okumanın bitmesine de son 3 günümüz. Biteceği için hem heyecanlıyım hem de biraz içim buruk. Heyecanlı olmamın nedeni meydan okumadan sonra yazacağım güzel konular var aklımda. Bakalım beklemede kalın :)

Öğrenmek çok kıymetli, bilgiye giden yol ise herkes için farklı. Senin öğrenme yolların nedir, çok merak ediyorum.

Öğrenmek gerçekten çok kıymetli.. Öğrenmeyi bilmekte öyle. Öğrenmeyi bilmiyorsak önümüzdeki bilgi kaynaklarının önemini kıymetini nasıl bilebiliriz ki.. Bir şeyleri öğrenirken herkesin farklı yöntemleri var kimi yazarak kimi görsel hafızasıyla bazıları müzikle. Ben üniversite sınavına hazırlanırken edebiyat dersinde çok fazla zorlanıyordum sonra bir sistem keşfettim ve görsel hafıza tekniğiyle ezberlemeye başladım. Gittikçe yazarlar eserler önemli yerler aklımda kalmaya başlıyordu o zaman fark ettim ki görsel hafızamı kullanarak daha rahat ezber yapabiliyorum. Sonra üniversite zamanlarında malum sınavlar genel de klasik olduğu için yazarak çalışmaya başladım. İlk başlarda anladığımı düşünmüştüm ama yok anlayamıyorum çok fazla çalışsam da düşük aldığımı  gördüm. Sonra öğrenme stilimi değiştirdim. Slaytları okuyarak çalışmaya başladım ama öyle düz okuma değil. Diyelim bir satır okudum ne demek istiyor bir düşünüyordum sonra anladığımı kendi kendime içimden tekrar edip eğer zorlanırsam defterime küçük notlar halinde not alıyordum. Bu şekilde aslında yine görsel hafızamı çalıştırmaya başladım.  Şu sıralarda evde odaklanma sorunu yaşıyorum kitap okumak istesem olmuyor ders çalışmam sadece ödevlerden ibaret İngilizce çalışmayalı bir hafta oldu. Bugün hazır bu konumuz varken bir değişiklik yaptım ve  kardeşime öğrenme tekniğini sordum. Pomodoro tekniğini kullandığını açıkladı. Bir düşündüm dedim ki odaklanma sorunuma iyi gelebilir ben de deneyeyim ve bugün İngilizceyi pomodoro tekniği ile çalıştım. Ve gerçekten faydasını gördüm. Pomodoro tekniğini illa duymuşsunuzdur ama kısaca açıklayacak olursak 20 dakika ders 5 dakika molalarla zamanı verimli kullanmayı sağlayan bir teknik. İlerde bu konu hakkında bir yazı yazacağım hem bakalım pomodoro tekniği sayesinde İngilizce de hangi seviyeye ulaşmışım onu anlatırım. 

Deneye yanıla buluyoruz aslında öğrenme tekniğimizi. Ben mesela uzun süre dersin başında oturmadığımı fark ettim bu sürecimde. Olmuyor bir yerden sonra dikkatim bir şekilde dağılıyor. O yüzden bu pomodora tekniği kesinlikle yeni öğrenme yolum. Birde şöyle bir şey daha var bu dersler için değil. Ben başkalarının tecrübelerinden de çok şey öğrenirim. Bir durum vardır mesela sorarım herkese onlar bu gibi durumda neler yapmış ben ne yapabilirim aldığım cevapları şöyle bir süzgecimden geçirir ona göre davranırım. Her zaman önemli olmuştur benim için bu... Bu şekilde insan ilişkilerimde kendime çok fazla şey kattım. .

Okuduğunuz için teşekkür ederim :) Sevgiyle kalın 

Share:

2 yorum :

  1. Bak bu pomodoro tekniğini kardeşime diyeyim 😊oda denesin.. .bak bu soru sayesinde güzel bir bilgi edinmiş oldum ... emeğine sağlık sevgiler 🌼😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim faydalı olduysamm kesinlikle denemeli :)

      Sil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes