Kitap Günlükleri #1



Selamlar ^^

Uzun zamandır yapmak istediklerimin içinde eskisi gibi kitap okuya bilmek vardı. Eskiden üniversite sınavına hazırlanırken bile kitap okumayı bırakmazdım. Üniversiteye geçince derslerin yoğunluğu yeni bir şehri keşfetme derken eskisi kadar sık kitap okuyamamaya başladım. Bunu şuan şu karantina döneminde kırmaya çalışıyorum. Yaklaşık 50 gündür evdeyiz bende evde olan yarım bıraktığım bir kaç kitabım vardı onları bitirdim. Ama bitirirken gerçekten çok zorlandım. Bir alışkanlığı bırakmak ve tekrar kazanmaya çalışmak cidden zorlayabiliyor. Neyse bu ay hedeflerimin arasında yeni sipariş ettiğim kitaplarım var. Elimden geldiğince okumaya çalışacağım. Bakalım hepsi bitecek mi? 🙊

1. Franz Kafka '' Dönüşüm''

Baya bir süredir Franz Kafka okumayı hep erteliyordum. Neden bilmiyorum. Kitaplarından çok fazla etkileneceğimi düşünüyordum. Aslında Dönüşümden önce Milenaya Mektupları okumayı istiyordum ama Dönüşümde karar kıldım. Siz okudunuz mu ? Beğendiniz mi?


2. Emily Bronte '' Uğultulu Tepeler''

Psikoloji kitaplarına dalmışken şöyle farklı bir roman arayışı içindeydim ki karşıma çıktı arkasındaki yazıyı okuyunca hoşuma gitti ve neden olmasın dedim. Dikkatimi çeken şu oldu kitaptaki karakterlerin bir hayal ürünü olmaması. Yazar Bronte'nin çevresindeki kişilerden derinden izler taşıyormuş. Bakalım üzün, nefret, sevgi, gibi duyguları barından bir aşk romanı beni bekliyor. 

3. Erich Fromm '' Olma Sanatı'' 

Eğer psikoloji alanındaki bir bölümü okuyorsanız veya psikolojiye ilginiz varsa Erich Fromm'u bilmemeniz imkansız. Freud gibi psikoloji biliminin önemli insanları arasındadır. Aynı zamanda filozof diyede biliyorum. Kitaplarını felsefe üzerine yazıyor. Erich Frommu okurken yazma dili çok akıcı olduğu için sıkılmıyorsunuz. Ben normalde felsefe ile ilgilenmezdim ama üniversite hayatımda psikoloji ve felsefenin aslında bir birine yakın ve bağlantılı olduğunu görmemle alışmaya başladım. Erich Fromm sevdiğim yazarlardan. Bu sefer  olma sanatını aldım.  Olma sanatı öz farkındalık oto analiz ve meditasyon üzerine yazılmış bir kitap. Bu konular genellikle ilgilendiklerimin arasındadır. Bakalım sevecek miyim?

4. Irvın D. Yalom '' Bağışlanan Terapi'' 

Yalom Amerikalı bir psikiyatrist ve aynı zamanda bir yazar. Açıkçası en sevdiğim yazarlardan biri bu alanda. Kitaplarında terapileri ve vakaları o kadar güzel lanse ediyor. Çok kitabını okuyup özet çıkarıp ödev olarak teslim etmişimdir. Hele bir kitabı var '' Divan'' diye içinde inanılmaz karakterler var. Eğer bu alanla ilgili pek bir bilginiz yoksa belki karakterleri anlamakta zorlanabilirsiniz ama alandaysanız kesinlikle okunması gereken bir kitap. Bu aldığım  bağışlanan terapi adlı kitaba gelecek olursam. Şu sıralar psikoterapist olma düşüncesi sürekli kafamda dönüyor bunun üzerine bazı eğitimler almak ve bir ekolü benimsemek istiyorum. Bağışlanan terapide Yalom'un terapistlik deneyimlerinden oluşan bir kitap. Bana neler öğretecek çok merak ediyorum^^ 

5. Sinan Canan '' İFA II. İnsan İlişkileri''

Evet Sinan hocamın kitaplarını çok sevdiğimi biliyorsunuz önceki yazılarımda bahsettim. İFA yani İnsanın fabrika ayarları 1'i yeni okudum ve bitirdim. Şimdi sıra ikincisin de. Bu kitapta daha insan ilişkileri üzerine ve stresi konu almış, Sinan Canan. Sabırla okuyacağım günü bekleyeceğim.
Heheh :)

Ve bakalım bu ay hepsini bitirebilirsem Mayıs Ayında Okuduklarım diye bir yazı yazmak istiyorum. Umuyorum ki bitirebilirim çünkü sağolsunlar online dersler ve ödevler son sınıfta bile peşimizi bırakmıyor.. 

Görüşmek üzere Hoş çakalın ❤💕
Share:

32 yorum :

  1. Bağışlanan terapiyi not ettim :)) yorumuna sağlık

    YanıtlaSil
  2. Franz Kafka ve dönüşüm çok özel bir kitaptır. Çok hoş bir Blog sayfanız var. Tebrikler

    YanıtlaSil
  3. Psikoloji okuyorsun ve de seviyorsun anladığım kadarıyla😎🤔 karantina elde kalan kitapları bitirmek için çok iyi bir zamanlama gerçekten de
    👏👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik okuyorum ve evet seviyorum :) teşekkürler :)

      Sil
  4. Bu kitaplardan sadece dönüşümü okudum. Bağışlanma terapisini merak ettim. Teşekkürler..
    Ve resimde ingilizce bulmacaları gördüm. O bulmacaları ne zaman kitap sipariş etsem atıyorum sepete ama bir türlü alamadım. Görünce tekrar aklıma geldi.😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahah ben de ilk defa gördüm ve aldım 🤣 İçeriği güzel türkçe kelimelerin ingilizcelerini bulmacalara yazıyoruz boyle beyin fırtınası yapmamı sağladı benim🤣 tavsiye ederim :)

      Sil
  5. İlk iki kitabı okudum diğerlerine de bakacağım :)

    YanıtlaSil
  6. bağışlanan terapiyi merak ettim ...

    YanıtlaSil
  7. Hepsi güzele benziyor. Senin gibi ben de alışkanlığımı geri kazanabilsem keşke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kazanma yolundayım ya da en azından başladım :) Sende başlayabilirsin :)

      Sil
  8. Güzel bir liste genelde toplumsal konuların işlendiği eserleri derlemişsiniz Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Uğultulu tepeler kitabını bende okumak istiyorum 😍😍😍

    YanıtlaSil
  10. 1 ve 2 benim de okumak isteyip ertelediğim kitaplar. Umarım hepsini severek okursun :)

    YanıtlaSil
  11. Kafka'nın ilk okuduğum kitabı Dönüşüm. Kafka okumaya başladığım ve çok sevdiğim bir yazar haline gelmişti. Milena Mektuplar'ı yarım bırakmak zorunda kalmıştım ben, üniversite yoğunluğu nedeniyle. Bence Dönüşüm daha doğru bir tercih olur ilk kez Kafka okuyorsanız.
    İFA 1 VE 2 bağlantılı kitaplar mi? Merak ettim bakacağım bu kitaplara.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet İFA bir üçleme ilk iki kitabı çıktı 3. sü daha çıkmadı diye biliyorum :) Evet bende kafka okumaya dönüşümden başlamamın daha iyi olabileceğini düşündüm :)

      Sil
  12. ilk 3 ünü okudum. fromm unkini ders gibi çalıştım :) sonraki ikiyi bilmiyoree :)

    YanıtlaSil
  13. Bir sürü kitap bitirmişsin😍Aralarında benim de merak ettiklerim var😊

    YanıtlaSil
  14. Dönüşüm kitabını henüz okuyamadım ama bende merak ediyorum. Dilerim bütün kitapları keyifle okursunuz :)

    YanıtlaSil
  15. Bir ve iki çok eskiden okumuştum unutmuşum içeriklerini

    YanıtlaSil
  16. Dönüşüm'ü severek okumuştum. :)

    YanıtlaSil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes