Kaybolamıyorum! Meydan Okuma 16 Gün 16 Yaz // 5


Merhabaa Nasılsınız bugün ? Ben çok iyiyim dışarda inanılmaz bir hava var.. Resmen bahar geldi güneşli günler geldi. İnşAllah böyle dışarlarda dolaşacağımız, piknik yapacağımız arkadaşlarımızla ailemizle belki kendi başımıza geçireceğimiz güzel günlerimizde gelecek. ♡♡ Geçen yazımda balkon sezonunu beklediğimiizi söylemiştim bugün balkon sezonunu açtık resmen ^^ Balkona çıkıp oturup havayı solumak bile inanılmaz enerji veriyor insana. Hadi durmayın sizde balkonunuza çıkın elinizde kahveniz çayınız kitabınızı okuyun isterseniz sevdiğiniz bir film açın oh miss.. ♡ Meydan okumamızın 5. gününe ve sorumuza dönecek olursak;

En son ne zaman kayboldun? Hikayesini anlatsana?  

Açıkçası ben kolay kolay kaybolan bir insan değil hatta hiç kaybolmam. Gerçekten hayatımda hiç kaybolmadım. Hatta kaybolan insanları anlamadığım çok zaman olmuştur. Tabi ilk başta bunun normal bir şey olduğunu düşünüyordum. Sonra çevremde diyelim bir konu geçiyor herkes yok ben kaybolurum yok gidemem, orayı bulamam vs diyen çok. Ben de hep hani basit bir yer nasl kaybolabilirsiniz diyordum. Bilmiyorum belki okurken saçma geliyor olabilir size emin değilim bunu size nasıl anlatacağımın ama şöyle diyeyim gideceğim yere ülkeye ilk defada gidecek olsam  dahi kaybolmuyorum. Haritaya bakmam yeterli. Direk zihnimde 3 boyutlu bir harita belire veriyor. Ve bunun yanında tahmin yeteneğim ve yön kuvvetimde yüksek. Diyelim o an kayboluyor gibi oluyorum diyorum ki ben buradan geldim şu tarafta şunlar var haritada bu şekilde gösteriyor o zaman buradan gitsemde çıkarım diyorum ve oluyor. Hani kendimi asla kaybolmuş eyvah bulamıyorum gibi hissetmiyorum. Hatta diyelim oldu diyorum ki bi ana caddeye çıkayım metro otobüs vs denk gelir yolumu bulurum. İstanbulda 4 yıldır yaşıyorum sadece iki kere yanlış otobüse bindim o da gerçekten boşluğuma geldi. Onun dışında  hiç kaybolmadım. Gittiğim yola çok iyi bakarım görsel hafızam direk kaydeder. Mesela kardeşimle bir yere gidiyoruz şöyle 4 5 aktarma yapmamız gerekiyor ben yolu ezberlerim nereden geçmişiz hangi metro hangi durak nereden yürümüşüz falan. Kardeşim mesela asla bunları yapmaz sürekli derki yanımda google maps var ne gerek var ezberlememe der. Geçen yıl psikolojik danışmanlık ve ilkeleri dersinde hocamız bir konu anlatıyordu şuan konuyu hatırlamıyorum. Görsel, işitsel, dokunsal hafıza ile ilgiliydi.  Sonra ders çıkışı hocama bu konuyu anlattım dedim hocam ben kaybolmuyorum. Hani nasıl oluyorsa yolumu buluyorum o yolları ezberliyorum falan. Hoca dediki senin topografik hafızan çok kuvvetli  bunun yanında görsel hafızanda ki gerçekten öyle. Görsel olarak hafızamın kuvvetli olduğunu biliyordum ama topografik olarakda olması beni şaşırtmıştı açıkçası. Topografik hafızanın minik bir tanımını yapacak olursam görsel- mekansal yerleşime ilişkin bellektir.
Yani kısacası böyle kaybolmuyorum. 😀 Hani oluyor gibi olsam da olmuyor elimde değil. Hahah bu yazıdan sonra kaybolursam şaşırmam  çünkü nazar değebilir gerçi evden çıkmıyoruz ki...  😂😂

Neyse uzun bir yazı oldu bu size iyi okumalarr^^ 

Sağlıkla kalın 💙
Share:

7 yorum :

  1. topoğrafik hafızayı ilk defa duydum. keşke benim de olsaydı :)

    YanıtlaSil
  2. Yer-yön öğrenmelerin baya kuvvetli o zaman maşallah..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen evet baya kuvvetli :)
      Çok teşekkür ederim ^^

      Sil
  3. nazar değmesin ama kaybolmak da güzel dir :)

    YanıtlaSil
  4. Maşallah diyeyim nazar değmesin 😊🌼 sevgiler....

    YanıtlaSil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes