Meydan Okuma 16 Gün 16 Yazı // 11





Merhaba :)

Nasılsınız? Karantina nasıl gidiyor? Ramazan aynız mübarek olsun.. Hepimiz ahh nerede o eski ramazanlar diyorduk hep. Kıymet bilmiyorduk belkide hiç bir zaman. Zaten 1 aylık gibi bir süre bir de hızlı geçiyordu biz hala ah şöyle olsaydı böyle olsaydı diyorduk. Şuan gene çok şükür evimizdeyiz gene elimizden geldiğince güzelleştiriyoruz ama bir yanımız hep buruk..Şimdi hissede hissede ahh nerede o ramazanlar diyoruz.  Kıymet bilmediğimiz her şeyin kıymetini bilmemizi çok güzel öğretti Covid -19... Bilmiyorum önceki yazılarımda söyledim mi ama kardeşimle birlikte İstanbulda yaşıyorum ve bu karantina sürecinde ailemizden çok uzaktayız.. Ramazanda inşAllah beraber olabilirz diyorduk o da olmadı. Evimizde modumuzu hep yüksek tutmaya çalışıyoruz. Bugün bir şey vardı ki inanılmaz bizi mutlu etti. Sokağa çıkma yasağından dolayı ekmek arabaları geçiyor sokaklardan bugün de geçerken bizim tüm sokak camlardaydı herkes bir biriyle sohbet ediyordu böyle bir cümbüş inanılmaz güzeldi.. Ekmek arabasının geçmesinden bizde faydalandık ve iki pide aldık.. Sıcacık pideler.. Nasıl mutlu etti bilemezsiniz. Bekler miydim bir pideden mutlu olmayı? hayır.. Ama fark ettim ki bazı zamanlarda o anlara özel şeyler inanılmaz mutlu edebiliyor. Pideyi tabi ki hepimiz seviyoruz. Ama bu günkü mutluluğumuz inanılmazdı.. Bir yerde okumuştum bu süreç içinde bazı rutinlerimize devam etmek ruh halimiz için terapi olacağından bahsediyordu.. Bence bugünde bizi mutlu etmesi bundan kaynaklanıyor. Sonuçta o ramazan ayının bir rutini ve bu süreçte bile bunun bitmemiş olmasıydı belkide.. Sanırım biraz giriş yazısını uzattım konuşasım varmış gerçekten bu seferlik beni mazur görün hemen günün sorusuna geçiyorum.

11. Sosyal medyanın 3 iyi 3 kötü özelliği hakkında konuşalım mı bugün ? 
Bence ki kesinlikle öyle sosyal medyanın çok fazla zararı var. Vakti boşa harcama, aile ilişkilerinin bozulması, beynimizin uyuşması, tembelleşmemiz, sürekli depresif ruh halinde olmamız, kendimizi sevmememiz, yaşantımızdan işimizden  her şeyden nefret etmemize sebep verebiliyor. Bu konu hakkında gerçekten bir den çok makale yazı ve konuşma var. Ama hepsinin ortak noktasında şu var sosyal medyanın zararı olduğu kadar yararı da var.  Evet kesinlikle öyle. Peki bu soruyu ilk okuduğunuzda ilk aklınıza zararları gelmedi mi? Be yararı olabilir diye bir düşündünüz dimi. Evet benimde öyle oldu hatta yazarken bile düşünüyorum diyebilirim. Bunun sebebi olumsuz düşünmeye meyilli olmamız. Bu da aslında bana kalırsa sosyal medyanın zararlarından kaynaklanıyor. Ben yaklaşık 13 14 senedir sosyal medya kullanıyorum. İlk face book Türkiye'ye geldiğinde hemen bir hesap açmıştım. Face book hayatımda çok şeyi değiştirdi diyebilirim. Bazı sağlam arkadaşlarım oldu bazıları olmadı.. Bir şeyler öğrendim bir şeyleri gizledim bir sürü şey.. Sonrasında devam etti telefonlar değiştikçe uygulamalar çıktı, whatsapp, instagram falan.. 2012 den beri instagram kullanıyorum. Son zamanlarda çok fazla bağımlısı bile oldum. İşte demek istediğim sosyal medya kendine bağlıyor. Aynı sigara veya uyuşturucu gibi. Bağlanıyoruz ve hayatımızı sosyal medyaya göre ayarlıyoruz. Aslında tam tersi olması gerekmez mi?  Orada tamamen farklı bir kimlik peşindeyiz. Buna sosyal medyadaki her platform dahil. You tube, instagram belki blog dünyası bile... Yazılanlar, paylaşılanlar hakkında bilgimiz var sadece ama o kısacık bilgilerle ya o kişiyi linç ediyoruz yada yüceltiyoruz. Neden? Neden bir insana acımasız yorum yapılmak zorunda. Sosyal medya yazarlığı gerçekten çok fazla ve gereksiz. O insanın  belki hayatına mal olacak yorumlar yapılıyor. Bunu ben gerçekten anlamıyorum bunu yazanlar hangi duygularını tatmin ediyor? Aslında bu o kişiyi kıskanmaktan kaynaklanıyor bu açık ve net üstüne tartışma bile yok.  Zararları hakkında daha çook konuşacak şeyler var gerçekten. Bir ara bir derste hocamız bu konu hakkında bir tartışma açmıştı inanır mısınız 90 dakikalık blok ders sırf bu tartışmayla geçti üstüne öğlen aramız bile kaynadı. Herkesin konuşacak çok şeyi var sanırım.  

Yaralarına gelecek olursam kesinlikle zararı olduğu kadar da yararları var. Özellikle dikkat edecek olursak bu sıkıntılı süreçte bir çok eğitimci derslerini sosyal platformlarda canlı yayın yaparak anlatmaya başladı. Online olarak bilgilendirici seminerler vs. verilmeye başlandı. Online eğitimler arttı. Sosyal medyanın kesinlikle en faydalı bulduğum kısmı bu online eğitimler. Zoom adlı programda 100 kadar katılımcıyla eğitimler veriliyor. İnstagram'da sevdiğimiz müzisyenlerin evlerinde verdikleri konserleri izliyoruz, neşeleniyoruz. Keza youtube da aynı şekilde. Bir de bu süreç dışında tutacak olursam. Gene fotoğrafçılıktan, photoshopa, spordan, şan eğitimlerine kadar bulabileceğimiz milyon tane video var. Bu konuda da kesinlikle faydalı.. Bir de aklıma gelen artık insanlar sosyal medya üzerinden çok daha kolay birlik olabiliyor. Yanlış bir şeyde toplu ses getirebiliyorlar. İnsanların bir birlerine ulaşması konusunda da kesinlikle faydalı görüyorum ^^

Benim düşüncelerim şimdilik bu kadar ^^ 
Okuduğunuz için teşekkür ederim ^^
Sevgiyle Kalın 💕

Share:

9 yorum :

  1. Karikatüre bayıldım 🤗🤗🤗, şu ara ekran sınırımı kaldırdım ne iyi geliyorsa 🙄

    YanıtlaSil
  2. ne güzel yazmışsın öyle gerçekten öyle.... gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊 karikatüre bayıldım 😊🌸

    YanıtlaSil
  3. bence de ya :) hayırlı ramazanlar ❤

    YanıtlaSil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes