EN SEVDİĞİM KORE TARİHİ DİZİLER






Merhabaaaa ~ Nasılsınız? Karantina günleriniz nasıl geçiyor? Sıkıntılı bir durum yoktur umarım her şey iyidir sizin için... Geçenlerde bir yazımda şu ara izlediğim Kore tarihi diziler hakkında yazmak istediğimi dile getirmiştim bugün o yazımı paylaşıyor olacağım. Biraz geç oldu ama bir iki dizim daha vardı onların bitmesini bekledim :)  Yaklaşık 11 senedir Kore dizileri izliyorum. Kore dizileriyle tanışmam belki bilirsiniz TRT 1'deki Düşlerimin Prensi ile başladı, arkasında TV'de çıkan tüm Kore dizilerini izledim. Bu şekilde Kore fanlığım da başlamıştı aslında. Kore dizilerinde yeni gençlik, aksiyon, askerli, entrikalı dizilerini sevsem de en çok sevdiğim '' tarih'' konulu Kore dizileridir. Bazen Kore tarihi dizileri izlerken kendimi orada hissediyorum. O kıyafetler, saraylar, saray entrikaları hepsini ayrı seviyorum. Günümüz dizilerinden ziyade kesinlikle entrikalı tarihi Kore dizileri her zaman tercihimdir. Şimdi bu yazımda son zamanlarda izlediğim bir kaç diziden bahsedeceğim. Kesinlikle en çok sevdiklerim olacak! 😆💚 İyi Okumalar ~



1. My Country: The New Age 나의 나라

Dizi Goryeo hanedanlığının sonunu ve Joseon hanedanlığının başlangıcı arasındaki dönemde iki yakın arkadaşın bir birlerini yanlış anlamaları ve farklı yollara sapmalarını konu alan 16 bölümlük bir dizi. Genelde Kore tarihi dizilerde Joseon hanedanlığının başlangıcını konu aldıklarını hep görürüz. Karakterler gerçek olduğu için isimler vs. de hep aynı oluyor. Benim zannımca bu iki arkadaşın hikayeside o zamanda olan bir efsane diye düşünüyorum. Çünkü izlediğim bir dizi de daha bu tarz bir dönem ve aynı şekilde iki arkadaş daha vardı. Ama tabi Koreli olmadığım ve orada yaşamadığım için bu konu hakkında pek bir bilgim yok. Dizi bol dövüş sahneli, bol savaşlı bir dizi. tabi ki olmazsa olmazımız bir kadın karakterimiz ve ona aşık olan iki oğlanımız da var her Kore dizisinde olduğu gibi. Ben tavsiye ederim diziyi izlemenizi. Hele ki dizinin sonu beni bitirdi. Daha farklı bir son bekliyordum açıkçası ama olsun böylede güzeldi. 



2. Six Flying Dragons 여섯 마리 의 용이 날아 오르 셔서

Bu dizide Joseon hanedanlığının kuruluşunu ve ilerde Joseon kralı olacak olan Lee Bang won ( Kral Taejong) 'un prenslik mücadelesini konu alıyor. Ve destekleyici bir çok karakter ile birlikte. Bu dizi diğerlerine göre biraz uzun 50 bölüm. İlk başlarda beni fazlasıyla sıksa bile izlemeyi bırakmadım. Her bölüm farklı entrika dolu bir dizi. Tahmin edemiyorsunuz bazen ne olacağını.  Uzun soluklu bir dizi istiyorsanız izlemenizi tavsiye ediyorum kesinlikle :)


3. The Rebel

Burada bir Roobin Hood hikayesi görüyoruz. Kral Yeonsangun hükümdarlığı zamanında geçen, zenginlerden alıp halka dağıtan Hong İl Dong'un hikayesini izliyoruz. Hong Gil Dong aynı zamanda Joseon'un ilk devrimcisi.  Bu da biraz ağlatan çoğunlukla güldüren bir kaç kanun kaçakçısının hikayesini anlatan güzel bir dizi. Ben izlerken baya eğlendim. Tavsiye ederim ^^ 



4. Kingdom  킹덤

Eski zamanlarda geçen gerilim korku  ve doğa üstü olayları barındıran bir dizi. Netflix'te yayınlanıyor. Yeni sezonu da geldi. Kore tarihiyle kesinlikle alakalı değil tamamen kurgu. Kısa soluklu heyecan dolu bir dizi. Zombi gibi doğa üstü yaratıklı dizileri izlemeyi seviyorsanız izleyebilirsiniz. Ben açıkçası sevmiyorum ama yıllardır bir Kore dizi izleyicisi olarak bu konuda kendilerini geliştirdiklerini görüyorum. Meraktan izledim ama güzel kesinlikle. 


5. Rookie Historian Goo Hae Rung 신입 사관 구해 령

Joseon hanedanlığında kadınların somutlaştırılması ve ihmal edilmesine karşı bu algıyı kırmak isteyen  cesur yetenekli kızımız Goo Hae Ryung'un bir kadın tarihçi olarak saraydaki hayatının başlaması ve görevli olduğu Neoksodangda aşık olduğu Prens Yi Rim'e aşık olması. Ayrıca Prens Yi Rim hapsolduğu Neoksodangda rahatlamak için kitap okuması ve yazması kendini halka ''Maehwa'' olarak tanıtması sonucu kralın iyice her şeyi elinden aldığı sırada görevli olarak gelen kadın tarihçi Goo Hae Ryung'a aşık olmasını anlatan güzel tatlı bir aşk hikayesini izliyoruz. Bunun yanında klasik saray entrikaları da mevcut. :) 

Şimdilik 5 tane sevdiğim diziyi anlattığım bir yazı oldu belki ilerde tekrar yayınlaya bilirim. Bunlar son zamanlarda izlediğim ve sevdiğim dizilerden bir kaçıydı kesinlikle daha fazla var ama eğer hepsini yazarsam fazlasıyla uzun bir yazı olur oku oku bitmez 😂 
Buraya kadar okuduğunuz için çok teşekkür ederim. :) 

Evde kalın, Sağlıklı kalın 💜
Share:

9 yorum :

  1. Merhabaa! :)
    Karantina günleri sıkıcı geçiyor ama sağlıklı olduğumuz için şükredip devam ediyoruz. :)
    Tarihi kore dizilerinden merak ettiklerim var ama entrikalara dayanamıyorum ya. :))

    YanıtlaSil
  2. Evet kesinlikle sağlıklı olduğumuz için şükretmeliyiz.
    Aynı şekilde benim de öyle sıkıcı ama elden bir şey gelmiyor.
    Saray entrikaları aslında öyle cok sıkıcı degıl baya iyi hatta :D gene izle derim ya da merak ettiğin kore tarihi başka diziler varsa izlemişssem yardımcı olurum :)

    YanıtlaSil
  3. Normalde de evde olduğum için sıkıntı yok çok şükür. Kore tarihi dizileri sevmiyorum, aşırı entrika oluyor. Tek sevdiğim tarihî dizi Moon Lovers. :D O yüzden uzağım, hatta sevdiğim oyuncu tarihi çektiğinde üzülüyorum izlemeyeceğim diye. :D Bilgilendirme için teşekkürler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. moon lovers kesinlikle bestlerden sevmeyen yok onu :D

      Sil
  4. kesinlikle tavsiyee edilir :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de tarihi Kore dizilerini izlemeyi çok severim😊Listedeki çoğu diziyi ilk defa gördüm kalemine sağlık😊

    YanıtlaSil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes