Bir Öğrenme Tekniği '' Pomodoro''






Selamlar :)

 Size meydan okumada bahsettiğim şu sıralar denediğim yeni öğrenme tekniğim olan pomodorodan bahsetmeye geldim. İlk önce pomodoro ne ondan bahsedeyim. Pomodora bir zaman yönetimi metodudur. Pomodoroyu ortaya çıkaran İtalyan öğrenci Francesco mutfaktaki zaman sayaçlarından ilham almış. Pomodoro zamanla birlikte çalışmamızı sağlıyor. Kendimize yüklenmeden verimli çalışmayı vaad ediyor. Pomodoroyu nasıl uygulaycağız peki?  1 pomodoro 25 dakika bazen 30 dakika yapıla da biliniyor. 25 dakika sonrasında 5 dakikalık mola veriyoruz. Yaklaşık 4 pomodoro yapınca uzun 15 dakikalık molaya çıkılıyor. Pomodoro tekniğini uygularken ideal pomodoro sayısı 6- 12 arasıymış. Sanırım buda yaklaşık 3-6 saat arası değişiyor.  Pomodoro sayesinde hem zamanı verimli kullanıyoruz hem de çalıştığımız dersi odaklanarak anlayarak çalışabiliyoruz.

Mesela benim kardeşim şuan üniversite sınavına hazırlanıyor ve malum haberlerde duyduk sınav tarihi gene erkene alındı. Eğer bu çalışma sürecinde pomodoro kullanmasaydım daha panik yaşayabilirdim diye düşünüyor. Çünkü gerçekten çalışmaya başladığı ilk zamanlarda zamanını verimli kullanamıyordu. Birde sürekli telefonda video ile çalıştığı için dikkati dağıla biliyordu. Bir kaç aydır pomodoro kullanıyor ve hem konularını bitirebiliyor hemde daha verimli çalıştığını gözlemliyorum. Açıkçası kendimde de aynı şeyi yaşıyordum derse oturduğumda çalıştığım vakit geçiyor ama anlayarak çalıştığımı düşünmüyordum. Şimdi pomodoroyu açıyorum. Arasıra elim telefona gittiğinde kalan dakikamı görüp molada bakarım diyip telefona olan ilgimi erteliyorum. 

Ben çok faydalı buluyorum pomodoro tekniğini. Kesinlikle kullanılmalı. Sadece ders değil her şeyde zamanı daha iyi yönetebilmek için ideal bir teknik. Bu arada dönem ödevimde konulardan biri ''Verimli ders çalışma yöntemleri'' ben bildiğim yöntemler hakkında araştırma yapıyorum. Sizin var mı bana önerebileceğiniz bir yöntem. Ödevim için çok güzel olur ^^ 
Share:

20 yorum :

  1. Kardeşimle konuşuyordum bu gün oda süresini uzatmış evet kısa süreli olması ideal olabilir ama önemli olan zamanı yönetmek. Uzun süreyle de bunu başarabiliyorsanız bence gayet iyi gidiyorsunuz 😊

    YanıtlaSil
  2. Not tutma konusunda Cornell Tekniği'ni önereyim o zaman :) Not tutma, "verimli ders çalışma yöntemleri" arasına girer herhalde :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  3. Cornell tekniği hiç duymamıştım ama araştırıp ödevime yazacağım teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  4. Zamanı yönetme konusunda ilkokuldan beri sıkıntı yaşayan birisi olarak kurtarıcı olacağına inanıyorum kesinlikle. Deneyeceğim, umarım işe yarar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvet bende uzun zamandır bu konuda sıkıntı çekiyordum ve faydasını gördüm seninde fayda göreceğinden eminim ^^

      Sil
  5. pomodoro hımmm ihtiyacı olanlara lazım olabilir iletirim herkeseee :) belli bir teknik bilmiyom isim olarak. ama çalışmak ve motivasyon konuları özel ilgi alanım yani. çalışmak için kendini adamak lazım. kaptırıp gitmek. günlük ve saatlik plan yapmak. ben genelde 2 saat çalışıp onbeş dakka ara vererek günde sekiz saat ders çalışırım. çalıştığın oda temiz havalı olcak havalandırcan yani, gün ışığı arkadan gelecek. çalıştığın odada ve masada o ders dışında hiçbir şey olmayacak. ilgini dağıtacak her şeyi o odadan çıkarıcan. masanın üstüne veya duvara yazıcan. bu sınavdan geçeceğim gibi, veya 80 alacağım, öğreneceğim gibi. o ders diyelim ingilizce, onun dışında hiçbişeyle ilgilenmicen bir süre, sınava dek. bunlar etkili çalışma ve başarı yöntemi işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle. Dikkat dağıtacak hiç bir şeyin olmaması lazım oda sıcaklığından sese kadar insanın odağını bozan bir çok etki olabiliyor. Açıkçası son dediğin sınava kadar başka bir şeyle ilgilenmemek bende uzun süreli işe yaramıyor :/ kısa sürede kesinlikle faydasını görüyorum vizelerde ve finalllerde özellikle

      Sil
  6. baak bi ama son yazısımaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ödevlerim o kadar çok ki bloga bakamadım :/ hemen bakıyorum son yazınaaa ❤

      Sil
    2. kolaylıklar sanaa :) iyi öğren hihihi :)

      Sil
    3. heheh tamam öğreneceğim teşekkürler ❤😊

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. evet dene kübram kesinlikle şu sıralar evde pomodoroyala ders çalışıyorum ve zeynepte öyle faydasını inanılmaz görüyor ^^

      Sil
  8. Pomodoro ilginçmiş. Okullarda ders saatini 25 dk ya düşürüyor. Fakat bu süre de çok az gibi geldi bana. Planlama açısından faydalı sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdeak olan süre 25 dakika ama tabi ki bu arttırılabilir kişiye kalmış :) Evet zaman yönetimini sağlıyor ve kesinlikle faydalı ^^

      Sil
  9. Güzel bir yöntem, önemli olan kendini odaklamak ve konsantrasyon bozacak şeylersen uzak durmak, gerisi gelir diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler evet dediklerinize katılıyorum 👍

      Sil
  10. Yani bir nevi kendini o zaman zarfına koşullandırıyorsun... Evet faydalı gibi görünüyor. Bizimle de bu güzel yöntemi paylaştığın için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ben teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes