İlk Yurt Dışı deneyimim!^^



Merhaba ^^

Geçen yayınım da yenir bir seriye başlayacağımdan bahsetmiştim. Evet! Bu seride neler olacak ne anlatacağım biraz ondan bahsedeyim. Geçen yıl bir yurt dışı deneyimim olmuştu orada yaşadıklarımı anlatacağım. İlk önce yurt dışına nasıl çıkmaya karar verdim, nerede kaldım vs onları anlatmak istiyorum daha sonra şehir olarak size anlatmaya devam edeceğim. ^^

Geçen yıl Aralık ayları gibi arkadaşım ile yurt dışı hakkında telefonda konuşuyordum. O da o sıra erasmus programı ile Polonya'ya eğitime gitmişti. Benimde çocukluk hayalimdir yurt dışında eğitim almak, gezmek, keşfetmek. Konuşma bittikten sonra dedim ki ben elimdeki parayı biriktireceğim ve yanına tatile gideceğim. Hani dil deseniz eh idare eder ama konuşmada ne yaparım bilmiyorum. Parayı biriktiriyorum ama aileme daha konuyu açamıyorum. Sonra bir gün babamla bu konuda oturup konuştum babam izin verdi. Sonra başladık rota oluşturmaya hangi ülkelere gidelim ne yapalım nereleri gezelim nerede kalalım gibi. İstisnasız 6 aya kadar bununla uğraştık. Her günümüz bilgisayar başında biletlere haritaya bakmakla geçiyordu. Nisan ayı bitmeden bütün biletlerimizi almıştık. Arkadaşım Polonya'dan ben Türkiye'den her şeyi aynı anda halletmeye çalışıyorduk. Peki nerede kaldık nasıl hallettik? İlk önce kalacağımız yerleri ayarladık nerede ne yapalım gibi. Haritayı açtık hava alanı ne kadar uzak şehir merkezine baktık eğer yakınsa hava alanında sabahlamayı düşündük tasarruf edip parayı idareli harcamamız gerekiyordu. Hostellerde kalacaksak booking.com'dan kalacağımız günlerde hostellerimizi ayırttık.Daha sonra her ülkede hostelde kalamayacağımız için Couchsurfing uygulamasını indirip, bizim gibi en ekonomik şekilde gezmeye çalışan gezginlerden evlerinde kalmayı rica ettik. Zaten uygulama tamamen bunun üzerine çalışıyor. İsterseniz uygulama hakkında bir yayın oluşturabilirim uygulamayı kullanmak isterseniz eğer  ayrıntılı bir bilgi olmuş olur sizi için. Neyse bu şekilde kalacağımız yerleri belirledik.


Gel gelelim ülkeler arası uçakla mı gidicez otobüsle mi onlara karar verdik. Avrupa'da bizim buradaki pegasus gibi ucuz hava yolları firmaları var mesela en uygunları Rynair ve Wizzair kesinlikle giderseniz kullanmalısınız tabi fiyatları uygun ama firmaların bazı kuralları var onları anlamak biraz zor. Otobüs olarakta tüm avrupayı dolaştığını bildiğim tek firma var Flixbus. Uyguna bilet bulunabiliyor biz bir veya iki kere kullandık yanlış hatırlamıyorsam. Bu şekilde ülkeler arası nasıl gezicez nerede kalıcaz tüm sorunlarımızı halletmiş olduk geriye sadece gezmemiz kalmıştı.

İlk Durağım olan Lodz ile devam edeceğim... ^^

Sevgileerr ^^


Share:

4 yorum :

  1. Cesaretinden dolayı tebrikler :) İnşallah beraberde bir yurt dışı gezimiz olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah nasip olur da yurt içine bile razıyım ^^ :)

      Sil
  2. heey tamaaam düzeldi yorum kutun şimdiiii. gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamamdr ^^ Bu yorumları denetlemeye hala alışamadım sanıyorum ki yorum yok hahah :D ama halledicem

      Sil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes