Bir Kore atıştırmalığı Kimbab ~ 김밥




Kimbab (김밥) Kore'nin en popüler yemeklerinden bir tanesidir. Genellikle pikniklere giderken, işe okula giderken minik güzel kaplara konup yanlarında götürür Koreliler. Çok basit bir yemek gibi gözükse de aslında yapım aşaması bir o kadar zahmetli. Kimbab 김밥 benim en sevdiğim Kore yemeğidir. İstanbul'da sürekli gittiğim Kore lokantası gerçekten Kimbab'ı harika yapıyor. Kimbab'ın içinde olmazsa olmaz bir malzeme var bütün sırrı orada bana göre o da Danmuji 단무지 bir sarı turp. Maalesef ülkemizde danmuji üretilmiyor ama satan bir kaç internet sitesi var diye duymuştum. Onun dışında Kimbabı oluşturan en önemli malzeme; Kim 김 yani deniz yosunu. Deniz yosununu da metro gibi büyük marketlerde bulabilirsiniz. Sonrasında içine yumurta, havuç ve salatalık, sosis isterseniz veya ton balığı da koyabilirsiniz. Ben genel olarak sosisli yapıyorum o şekilde daha çok hoşuma gidiyor. 

Öncelikle ben pirinç ile başladım. Bu arada eğer Kore pirinci ile yaparsanız kesinlikle daha iyi sonuç alırsınız. Ben de olmadığı için ben normal pirinç kullanıyorum. Pirinçleri suda  3 4 kere yıkadım ve süzdüm. Pirinç ve suyu tencereye koydum ve 10 dakika kadar pişirdim. Lapa bir pirinç elde etmeye çalıyorum burada. Pirinç piştikten sonra  biraz soğuması için bekletiyoruz bir 10 dakika kadar. Soğuduktan sonra içine susam yağı birazcık da tuz koydum ben. Susam yağını metro gibi büyük marketlerde bulabilirsiniz.  Gel gelelim en zorlu yerine. İç malzemesi için ilk önce iki yumurtayı omlet gibi pişiriyoruz. Bir tabağa şeklini bozmadan alıp omleti bir parmak kalınlığında olacak şekilde şerit halinde kesiyoruz. Sonra havuçlarımızı yağda birazcık pişirip onları da bir tabağa alıyoruz. Hazırladığımız sosis veya ton balığını ve salatalığı da koyduk mu iç malzememiz tamam! İlk Önce yosunu koyup üstüne soğuttuğumuz pirinci yayıyoruz. Ortanın bir tık yukarsın da malzemelerimizi sırayla koyuyoruz. Sonra yavaşça döndürüp kimbabımızı oluşturuyoruz. :) Aslında yosuna pirinci yayma veya malzemeleri koyma kısmında fotoğraf çekecektim ama o sıra maalesef ki aklımdan çıkmış fotoğraf çekmek. O yüzden internette genel olarak baktığım bir video'yu sizin için (buradan) buraya koyacağım. Unutmayın ki kimbab da malzemelerin sınırsız değişme özelliği var. Videodaki veya benim yaptığım gibi yapmak zorunda değilsiniz. :)💗

Afiyet olsun~  








Share:

14 yorum :

  1. Ayy buralardaa deniz yosunu ne gezsinn :(
    Ama çok lezzetli görünüyorr eline sağlıkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu virüs bitsin ben gene alabilirsem sana da alırım kübram :)

      Sil
  2. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

    I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

    MY NEW POST: TOP 11 VERY CHEAP PROM DRESSES 2020 ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you please keep following :)
      I looked at yours blog and followed it. :))) ♥

      Sil
  3. son yazımdasın bu yemeğe bayılırım. kadıköyde kore restoranında vaar hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveett kadıköydeki Sopungu çok seviyorum :)

      Sil
    2. Ve yazı için çok teşekkür ederimmmm :))

      Sil
  4. Elinize sağlık takibe aldım sizi

    YanıtlaSil
  5. Keşke ben de farklı tatlara açık olabilsemm . Ellerinize sağlık :) sizi de Deep'den gördüm takipteyim. Keyifli sağlıklı günler dilerim. Sizleri de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bende bloguna baktım çok hoşuma gitti takipteyim :) ♥

      Sil
  6. Elinize, emeğinize sağlık. Maalesef Uzak Doğu yemekleriyle aram iyi değil, alıştığım şeylerden farklı tatları sevemiyorum. Görüntüsü hiç yemedim ama filmlerde, resimlerde gördüğüm suşiyi andırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet suhsi gibi gözüküyor ama öyle değil bunun içinde çiğ balık yok yosun ve pirinç olayından dolayı suhsi gibi gözküyor. :) Yosunu sevmeyenler oluyor ama olurda kore lokantasına gıdersenız tavsıye ederım gercekten cok guzel

      Sil
  7. Çok fazla çeşidi ve videosu var, Türkiyede her Kore yemeğini yapma imkanımız olmuyor ama kimbabı öyle değil yapmanı tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes