Karantina Günlükleri, Avokadolu kahvaltı, Online ders #EvdeKal




Merhabalar💜

Uzun zamanın ardından bu süreçte blog dünyasına dönmek açıkçası garip hissettiriyor ama hepimizin de yaşadığı gibi sürekli evdeyiz ve evde yapmayı aksattığımız ve yapmak isteyip yapamadığımız bir çok şeye yönelmiş bulunmaktayız. Ben de bu kriz döneminde kendimi daha nasıl geliştirebilirim diye düşünüp tekrar blog dünyasına dönmek istediğimi fark ettim. Karantina günleriniz nasıl geçiyor? Neler yapıyorsunuz? Bu dönemde evimizde kalıp hepimizin hijyenimize ve kendimize ailemize dikkat etmemiz gerekiyor. Zaruri olmadıkça markete ve pazara gitmeyin. Ben de bu süreçte yaklaşık 14 gündür evdeyim sadece 2 kere markete 1 kere pazara çıktım. Kardeşimle beraber yaşadığımdan evde bir tek benim dışarı çıkmam için karar aldık ne kadar az o kadar iyi. Karantinanın ilk günleri tabi ki biraz zordu ama evde durmayı sevdiğim için hemen bir şeyler planlamaya başlamıştım ama gün geçtikçe evde durmak insanı ister istemez psikolojik olarak yorabiliyor. İlk başlarda geceleri geç yattığım için geç kalkmaya başlamıştım ve buda günümün hepsini öldürüyordu. Daha sonra erken kalkmaya başladım yavaş yavaş ve şuan  bir tık daha günümü verimli kullanabiliyorum. Gene tabi ki kiminize göre belki hala geç ama benim için erken olan saat 9-10 civarı kalkmış oluyorum, kalktığımda ilk işim vücudumu esnetmek. Eğer esneme hareketi yapmazsam kemiklerimin hantallaştığını hissedebiliyorum. Sabah kalktığımda yaklaşık 5 dakikamı alan egzersizi isterseniz buradan izleyebilirsiniz :) Daha sonra kahvaltı hazırlarken limonlu su içiyorum. Limonlu su sağlığınız ve bağırsaklarınız için harika bir içecek. Ben normalde de sürekli sabahları tükettiğim için karantinaya özel bir durum değil benim için. Kahvaltımızı kardeşimle sürekli değiştiriyoruz bir gün pişi başka bir gün pankek vb. gün içinde çok fazla şey yememek için kahvaltımızı isteediğimiz gibi yapıyoruz. Bugün de  bir değişiklik yaptık ve avokadolu bir kahvaltı hazırladık. Genel olarak kahvaltı sonra elimde çay ve kitabım oluyor. Şu ara iki tane kitap ve dört tane dergi okuyorum. Dergiler alanımla ilgili psikolojik dergiler ve bir konuyu okurken baya zaman geçiyor o yüzden bir anda bitmediği için bende zamana yaymanın iyi olacağını düşündüm. Kitap olarakta Mustafa Ulusoy- Aynalar Koridorunda Aşk ve Sinan Canan  hocamın kitabı olan İnsanın Fabrika Ayarları (İFA) yı okumaktayım. Bu hafta Online derslerim başladığı için kitap okumadan sonra pijamalarımla bilgisayarın başına geçip dersleri dinliyorum. Açıkçası bu sistemi beğenmedim. Çok fazla eksiğimiz var sistemler gerçekten iyi değil. Ve en önemli derslerimizin olduğu bir dönemdeydik ve şansımıza son senemizdi. Bu da işin diğer üzücü tarafı. Online mezun olmak... Evet sistem kötü ilk 30 kişide sistem harika çalışıyor ama 40 50  kişide bir anda duruyor görüntü gidiyor ve ister istemez yarım saatlik ders bir bakmışsınız bir buçuk saati bulmuş. Maalesef elden bir şey gelmediği için kötünün iyisi deyip düzeltmelerini ve sistemin iyileşmesini bekleyeceğim. Son sene ve online mezun olmak demiştim. Şu twitter'da belki görmüşsünüzdür, darbeyle üniversiteye başlayıp virüsle mezun olan alfa kuşak diye. Evet tam olarak o kuşaktayım. Ama çok fazla şikayet etmemeye çalışıyorum çünkü her şeyin başı sağlık. Şuan evden markete gittiğim sıra virüsün bulaşması demek bana çevremdekilerin zarar görmesi mezuniyetimden veya okulumdan daha üzücü bir durum. Eğer sizde o kuşaktansınız ilk önce sağlığınızı düşünün lütfen.. #Evde kalmamız gerçekten çok önemli. Bir müddet sıkıcaz kendimizi ve bu süreci atlatana kadar dayanacaz. Hayatımızda üzücü durumlar olsa da sabredicez. Belki onların başka çözümleri olabilir ama sağlığımızın tehlikede olmasının başka bir çözümü yok maalesef. Siz de kendinize çok dikkat edin. Devam etmem gerekirse online derslerden sonra beynimin gerçekten yorulduğunu hissettiğim için yarım saat, kırk dakika kadar kestiriyorum bazende film veya dizi izleyebiliyorum tamamen değişiyor. Sonra gelsin akşam yemeği gerçekten şu ara yemek yapmakta inanılmaz usta oldum diyebilirim. Artık çeşit çeşit yemekler aklımıza geliyor. Malzememiz olmasa dahi mükemmel sonuçlar çıkarabiliyoruz kardeşimle. Bu süreç içinde hiç ders çalışmıyor değilim genelde ingilizce çalışıyorum ama ingilizce benim için artık oturup defter kitap açayım çalışayım tarzında değil bazen izlediğim diziyi ingilizce alt yazılı izleyip bilmediğim kelimelere dikkat ediyorum bazen sadece gün içinde kelime çalışıyorum tamamen o günkü istek ve keyfime göre ama burada en önemlisi her gün çalışmayı ihmal etmiyorum çünkü ihmal edersem unutmaya başlıyorum hem de hemen!


Genel olarak şu 14 gündür günlerim bu şekilde geçiyor. Umarım sizde evinizde güzel günler geçiriyor ve kendinizi geliştiriyorsunuz dur. Çünkü bu süreç kendinizi geliştirmeniz için açıkçası bir fırsat. Güzel değerlendirin ve sağlığınıza dikkat edin,  hijyeninizi ihmal etmeyin ( eller 20-30 saniye yıkanmalı unutmayalım) ve maskesiz eldivensiz lütfen dışarı çıkmayın. Sağlıcakla kalın! Bir sonraki yazımda görüşmek üzere :)💕

Dip Not: Bir sonraki yazımda şu bir kaç aydır izlediğim Kore tarihi dizilerden bahsetmek istiyorum sizce nasıl? Yorumlarda belirtin lütfen!

❤😉

Share:

12 yorum :

  1. Çok güzel 😍 diziyi merak ediyorum

    YanıtlaSil
  2. Harika vlog tadında bir paylaşım olmuş😊

    YanıtlaSil
  3. Yazıyı okurken sohbet ediyormuşuz gibi hissettim. 😊
    Diziler hakkındaki yazınızı merakla bekliyorum. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz sohbet vari olan yazıları çok seviyorum ben de aynı şekilde yazmak ve aksettirmek istedim teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Çok güzel olmuş tam sohbet havası :)

    YanıtlaSil
  5. Sims yüklenirken buralara bi uğrayayım dedim. Bence bu yazıların devamını getirmelisin :) Eline sağlık çok güzel keyif doluu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de bu tarz yazılara devam etmeyi düşünüyorum :) Sims yüklenirken bir sürü iş yapmış olmam :D hahah

      Sil
  6. Merhabaa takibe aldım fikirlerine de oldukça katılıyorum belki bloguma göz atmak istersin :)

    YanıtlaSil

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes